Ons handige retouroverzicht
Zie in één oogopslag of jij ook gratis kunt retourneren

 Gratis retourneren vanuit NederlandGratis retourneren vanuit BelgiëRetourneren vanuit Duitsland
Retourneren vanuitNederlandBelgiëDuitsland
Gratis retourneren   
VervoerderLogo PostNL PostNLLogo DHL DHLEigen vervoerder
Transittijd1-2 werkdagen2-3 werkdagenAfhankelijk van de gekozen vervoerder
Track en trace  Afhankelijk van de gekozen vervoerder

Je retour aanmelden
Dit zijn de snelste manieren

Er zijn een aantal manieren om je retour aan te melden. Met deze manieren wordt je retour het snelste opgepakt:

Samen sterk voor minder retouren
Gratis retourneren is niet gratis

Gratis retourneren is een dienst die we al erg lang aanbieden en waar we trots op zijn. Het geeft jou meer zekerheid en de flexibiliteit om ook eens een verkeerde aankoop te doen. Zelfs als er geen gebruik van wordt gemaakt, horen we dat het enorm gewaardeerd wordt.

Omdat retouren voor ons niet gratis zijn, doen we op allerlei manieren ons best om het aantal laag te houden. Met duidelijke informatie op de website, advies via de chat (hoi Jesse), een telefoon die vrijwel direct wordt opgenomen en altijd snel antwoord via e-mail. Wil jij ons en daarmee ook jezelf, helpen om het nog beter te doen? Hieronder kun je lezen hoe!

  • Vraag ons om advies - De juiste keuze is nog sneller en makkelijker gemaakt
  • Bestel en retourneer meerdere producten in 1 keer - Maak er geen Tour de Retour van met 10 etappes. Dat scheelt jou ook tijd en ritjes naar PostNL :-)
  • Schrijf een productreview - Wij missen wel eens een stukje info, maar scherp als je bent heb jij er het nodige over te vertellen. Schrijf dan een productbeoordeling en maak ook nog eens kans op een Ergowerken waardebon van €100,-
  • Geef ons wat feedback - hebben we ergens steekjes laten vallen? Laat je horen via de telefoon of e-mail. Als we onszelf kunnen verbeteren, dan heb jij daar ook weer profijt van

Stappen van je retour
Het complete plaatje in 8 stappen

 

1. Aanmelden!


Meld je retour aan op de manier die jij fijn vindt.

Je kunt het retour formulier gebruiken, een e-mail sturen, chatten, bellen (0762600207) of via je account een retour aanvragen.

Binnen 24 uur ontvang je van ons bericht.

 

2. Inpakken


Pak je product alvast netjes in en check nog even of hij compleet is. Het liefste hebben we hem in de originele verpakking.

Stop de verpakking in een omdoos en vul deze goed op, zodat het product mooi beschermd is en zeker weten goed aankomt.

 

3. Label plakken


Je ontvangt je gefrankeerde retour label altijd per e-mail. Nederlandse klanten een PostNL label, Belgische die van DHL.

Met het label ontvang je gelijk duidelijke retour instructies. Zo vragen we of je het label op de langste zijde van de doos wil plakken.

 

4. Ophalen of wegbrengen


Op naar het dichtsbijzijnde PostNL pakketpunt of DHL punt.

Binnen 14 dagen na het ontvangen van het label kun je jouw pakket gratis terugsturen. Je mag hem ook aan de PostNL chauffeur geven als hij langskomt.

 

5. Je pakket gaat retour


Je pakket is met PostNL zo'n 1-2 werkdagen onderweg. Retouren met DHL doen er ongeveer 2-3 dagen over.

Wij ontvangen de pakketten doorgaans in de middag. Zodra ze binnen zijn duiken we er bovenop.

 

6. Controle van je product


We pakken je retour er z.s.m. bij. We controleren de functies en kijken of hij nog in top conditie is.

We streven er altijd naar om het product dezelfde dag nog te controleren. Vervolgens nemen we contact met je op.

 

7. Alternatief of geld terug


Je hebt je aankoop teruggestuurd omdat je er niet helemaal tevreden mee was. Net die verkeerde maat of het product bevalt gewoon niet.

De keuze is nu aan jou. Wil je graag een alternatief, of wil je toch liever je geld terug?

 

8. Retour succesvol!


Je retour is afgerond en we hebben je hopelijk naar wens geholpen.

Mochten er zaken zijn die je liever anders ziet, laat het dan even weten. We kunnen onze service met alle verzamelde feedback stapje voor stapje verbeteren.

Aandachtspuntjes want niemand houdt van verrassingen

  •  Voor een gratis retour vanuit Nederland dient je pakket maximaal 175x78x58 cm groot te zijn en onder de 30 kg.
  •  Voor een gratis retour vanuit België dient je pakket maximaal 120x60x60 cm groot te zijn en onder de 23 kg.
  •  Let goed op gebruikssporen. Bij aanwezigheid daarvan crediteren we maximaal 50% van het aankoopbedrag.
  •  Heb je een productverpakking onnodig beschadigd of ben je hem kwijt? Dan crediteren we maximaal 75% van het aankoopbedrag.
  •  Zorg dat je product compleet is als je hem inpakt.
  •  Je kunt per bestelling 1 keer gebruik maken van gratis retourneren
  •  Bij de aanwezigheid van een door gebruik ontstaan defect, worden de kosten voor het repareren in rekening gebracht
  •  Je hebt 14 dagen na het ontvangen van je gratis retourlabel om het product terug te sturen. Na 14 dagen vragen we je om dit op eigen kosten te doen
  •  Voor bedrijven - Per type product kan er max. 1 stuk retour worden gemeld. Wil je grotere aantallen bestellen maar twijfel je? Bestel er dan eerst 1 om het te testen onder collega's/klanten

Tips om je product goed te houden tijdens de zichttermijn
Zo weet je zeker dat jouw retour snel wordt afgehandeld

 

1. Gebruik je aankoop niet 90 dagen intensief


Je mag een artikel uitproberen om te beoordelen, maar niet gebruiken. Daarmee geven we jou 90 dagen (30 op zitmeubilair) de tijd om je aankoop te ontvangen, uit te pakken en voorzichtig te proberen. Als je wat sneller bent heb je een heeeeleboel dagen om er nog eens goed over na te denken, als je wat minder haast hebt kun je alles op je gemak doen.

 

2. Geef het product je allerbeste zorg


Om het product 100% te houden is het verstandig om er net dat beetje extra liefde aan te geven wanneer het uit de doos is. Je voorkomt er krasjes of andere beschadigingen mee en maakt het retourneren een stuk makkelijker :-).

 

3. Bewaar je aankoop in de doos


De meeste productverpakkingen zijn speciaal gemaakt voor het product dat erin zit. Het is dus de ideale locatie om je aankoop in te bewaren tijdens de zichttermijn. Bijkomend voordeel is dat je op die manier altijd het product compleet zal houden.

 

4. Voorzorgsmaatregelen bij gevoelige producten


Muizen en toetsenborden zijn van die producten die wat gevoeliger zijn voor beschadigingen dan andere producten. Let er bij het gebruik op dat je even je ringen en armbanden af doet, en het liefste ook geen handcreme gebruikt. Die kunnen in sommige gevallen de coating aantasten.

 

Wanneer wordt een retour niet goedgekeurd?


Een incompleet of beschadigd product kunnen we niet tegen 100% vergoeding terugnemen. Een armsteun zonder bijbehorende bureauklem is bijvoorbeeld incompleet. Krassen op de onderkant van een muis zien we als een beschadigd product.

We hanteren een zichttermijn van wel 90 dagen!
- zodat jij zeker bent van je keuze-

Veelgestelde vragen

Dit kan bij 1 van de PostNL pakketpunten, die je met behulp van deze link snel kunt vinden.
Dit kan bij 1 van de DHL punten, die je met behulp van deze link snel kunt vinden.
Nee hoor. Je kunt het label met een normale printer afdrukken en bijvoorbeeld met wat transparante tape op de doos plakken.
Heel graag. Een productverpakking is niet gemaakt om onbeschermd vervoerd te worden. Je verkleint de kans op schade tijdens transport aanzienlijk met een omdoos, en vergroot daarmee een succesvolle retour.
Neem even contact met ons op en stuur eventueel een foto naar [email protected]. We kunnen op afstand vaak al zeggen of het product wel of niet goedgekeurd gaat worden.
Een zichttermijn geeft je de mogelijkheid om het product voorzichtig te bekijken en te proberen. We raden gebruik van 90 dagen niet aan, want dan is de kans op gebruikssporen erg groot.
Een beschadigde of ontbrekende verpakking maakt het product voor ons onverkoopbaar. We moeten gaan kijken of er een nieuwe doos beschikbaar is, deze bestellen en het product opnieuw inpakken.
Als je het product enkel kan openen door de verpakking kapot te snijden of knippen, dan is dat jouw goed recht. We vergoeden bij een retour dan gewoon 100% van het aankoopbedrag.
Je hebt sowieso 90 dagen zichttermijn. Als je binnen die 90 dagen besluit het product terug te sturen, dan krijg je van ons een retour label. Zodra je dit label ontvangt, heb je maximaal 14 dagen de tijd om het label te kunnen gebruiken. Heb je het product na die 14 dagen nog in je bezit en zit je nog in de 90 dagen zichttermijn? Dan vragen we je om het product op eigen kosten terug te sturen.