Gratis retourneren Binnen 90 dagen, want je moet 100% achter je aankoop staan

Je kunt je bestelling altijd binnen 90 dagen retourneren. Dit doen we zodat jij alle tijd hebt om jouw bestelde product(en) te rustig te bekijken en voorzichtig te proberen. Retourneren vanuit Nederland en België is altijd gratis. Vanuit Duitsland is retourneren voor eigen rekening.

Ons handige retour overzicht
Zie in 1 oogopslag of ook jij gratis kunt retourneren

Scroll naar rechts om de complete tabel te zien »

Gratis retour voor Nederlandse klanten Gratis retour voor Belgische klanten Retour op eigen kosten voor Duitse klanten
Retourneren vanuit Nederland België Duitsland
Gratis retour
Met retour label
Vervoerder voor retour DHL Bpost Eigen vervoerder
Pakketje onderweg 1-2 werkdagen tot 2 weken Afhankelijk van gebruikte vervoerder
track&trace mogelijk Afhankelijk van gebruikte vervoerder

Stappen van je retour
Het complete plaatje in 8 simpele stappen

1. aanmelden


Meld je retour aan op de manier die jij fijn vindt.

Je kunt het retour formulier gebruiken, een e-mail sturen, chatten, bellen (0762600207) of via je account een retour aanvragen.

Binnen 24 uur ontvang je van ons bericht.

2. Inpakken


Pak je product alvast netjes in en check nog even of hij compleet is. Het liefste hebben we hem in de originele verpakking.

Stop de verpakking in een omdoos en vul deze goed op, zodat het product mooi beschermd is en zeker weten goed aankomt.

3. Label plakken


Je ontvangt je gefrankeerde retour label altijd per e-mail. Nederlandse klanten een DHL label, Belgische die van Bpost.

Met het label ontvang je gelijk duidelijke retour instructies. Zo vragen we of je het label op de langste zijde van de doos wil plakken.

4. Pakketje wegbrengen


Doosje dicht, labeltje erop. Op naar de dichtsbijzijnde DHL Parcelshop of Bpost punt

Na je retourmelding heb je 14 dagen om het product bij ons te krijgen, maar let wel even op de houdbaarheid van je label.

5. Je pakket gaat retour


Je pakket is met DHL zo'n 1-2 werkdagen onderweg. Retouren met Bpost doen er ongeveer 1-2 weken over.

Wij ontvangen de pakketten doorgaans in de middag. Zodra ze binnen zijn duiken we er bovenop.

6. Controle van je product


We pakken je retour er z.s.m. bij. We controleren de functies en kijken of hij nog in top conditie is.

We streven er altijd naar om het product dezelfde dag nog te controleren. Vervolgens nemen we contact met je op.

7. Alternatief of geld terug


Je hebt je aankoop teruggestuurd omdat je er niet helemaal tevreden mee was. Net die verkeerde maat of het product bevalt gewoon niet.

De keuze is nu aan jou. Wil je graag een alternatief, of wil je toch liever je geld terug?

8. Retour succesvol!


Je retour is afgerond en we hebben je hopelijk naar wens geholpen.

Mochten er zaken zijn die je liever anders ziet, laat het dan even weten. We kunnen onze service met alle verzamelde feedback stapje voor stapje verbeteren.

Nog een paar aandachtspuntjes voor je retour Want niemand houdt van verrassingen

  • Voor een gratis retour vanuit Nederland dient je pakket maximaal 175x78x58 cm groot te zijn en onder de 31,5 kg
  • Voor een gratis retour vanuit België dient je pakket maximaal 60x40x40 cm groot te zijn en onder de 20 kg
  • Let goed op gebruikersschade. Bij retouren met schade crediteren we 50% van het aankoopbedrag
  • Zorg dat je product compleet is als je hem inpakt

4 tips om je product tiptop te houden tijdens je zichttermijn
Zo weet je zeker dat je retour snel wordt afgehandeld

1. Gebruik je aankoop niet 90 dagen intensief


We geven jou 90 dagen de tijd om je aankoop te ontvangen, uit te pakken en voorzichtig te proberen. Als je wat sneller bent heb je een heeeeleboel dagen om er nog eens goed over na te denken, als je wat minder haast hebt kun je alles op je gemak doen.

2. Geef het product je allerbeste zorg


Om het product 100% te houden is het verstandig om er net dat beetje extra liefde aan te geven wanneer het uit de doos is. Je voorkomt er krasjes of andere beschadigingen mee en maakt het retourneren een stuk makkelijker :-).

3. Bewaar je aankoop in de doos


De meeste productverpakkingen zijn speciaal gemaakt voor het product dat erin zit. Het is dus de ideale locatie om je aankoop in te bewaren tijdens de zichttermijn. Bijkomend voordeel is dat je op die manier altijd het product compleet zal houden.

4. Voorzorgsmaatregelen bij gevoelige producten


Muizen en toetsenborden zijn van die producten die wat gevoeliger zijn voor beschadigingen dan andere producten. Let er bij het gebruik op dat je even je ringen en armbanden af doet, en het liefste ook geen handcreme gebruikt. Die kunnen in sommige gevallen de coating aantasten.

Wanneer wordt een retour niet goedgekeurd?


Een incompleet of beschadigd product kunnen we niet tegen 100% vergoeding terugnemen. Een armsteun zonder bijbehorende bureauklem is bijvoorbeeld incompleet. Krassen op de onderkant van een muis zien we als een beschadigd product.

Veelgestelde vragen
Antwoord op de meest voorkomende vragen over retourneren

We werken samen met een tussenpersoon om de kosten van het retourneren laag en betaalbaar te houden. Deze tussenpersoon verzamelt steeds een aantal zendingen aan de grens voordat hij ze doorstuurt. Vandaar dat het wat langer duurt.
Het pakket is nu nog niet bij ons. Wanneer Bpost het pakket heeft ‘afgegeven’ ligt het bij onze tussenpersoon aan de grens, die het nog moet doorsturen naar ons.
Dit kan bij 1 van de DHL parcelshops, die je met behulp van deze link snel kunt vinden.
Dit kan bij 1 van de Bpost punten, die je met behulp van deze link snel kunt vinden.
Nee hoor. Je kunt het label met een normale printer afdrukken en bijvoorbeeld met wat transparante tape op de doos plakken.
Heel graag. Een productverpakking is niet gemaakt om onbeschermd vervoerd te worden. Je verkleint de kans op schade tijdens transport aanzienlijk met een omdoos, en vergroot daarmee een succesvolle retour.
Neem even contact met ons op en stuur eventueel een foto naar klantenservice@ergowerken.nl. We kunnen op afstand vaak al zeggen of het product wel of niet goedgekeurd gaat worden.
Een zichttermijn geeft je de mogelijkheid om het product voorzichtig te bekijken en te proberen. We raden gebruik van 90 dagen niet aan, want dan is de kans op gebruikerssporen erg groot.