GRATIS RETOURNEREN - Want je moet 100% achter je aankoop staan

1. Retourneren - ruilen of je geld terug

Altijd binnen 30 dagen retourneren - gratis binnen Nederland en België

Je kunt je bestelling altijd binnen 30 dagen retourneren. Dit doen we zodat jij alle tijd hebt om jouw bestelde product(en) te proberen. Retourneren vanuit Nederland en België is altijd gratis. Vanuit Duitsland is retourneren voor eigen rekening. Dit doen we omdat wij geen directe samenwerking hebben met Duitse pakketbezorgers.


Gratis

Gratis 

Voor eigen rekening

Je kunt bij het retourneren 2 dingen doen. 1: Je geeft aan dat je graag een ander product wil proberen. Dit sturen we dan zo spoedig mogelijk op. 2: We crediteren je aankoop en je krijgt het bedrag zo snel mogelijk terug op je rekening gestort. Helder toch?

Retour stappen

De meest overzichtelijke manier om dit te doen is de handige retour optie binnen de website. Om deze te gebruiken volg je deze simpele 5 stappen;

1. Ga naar “mijn account”
2. Kies “mijn bestellingen”
3. Kies de juiste order en klik op “bekijken”
4. Onderaan het overzicht Klik je op “artikelen retourneren”
5. Vul nu (optioneel) de reden van retour en de gewenste vervolgactie in

Je ontvangt van ons binnen 24 uur een e-mail met daarin een gefrankeerd DHL label. Voor Belgische retouren worden Bpost labels gebruikt. Het label plak je op de doos waarin je het product stopt. Let op: dit is niet de productverpakking. Zorg dat er om de productverpakking altijd nog een aparte doos zit. De doos kun je vervolgens afgeven op een DHL Parcelshop of Bpost punt.

Je hebt wettelijk gezien na de 30 dagen proeftermijn nog eens 14 dagen om het product terug te sturen. Let er wel op dat het label dat je ontvangt maximaal 5 werkdagen actief. Zorg dus dat je het pakketje op tijd afgeeft om het gratis te kunnen retourneren. Als je het product retour stuurt, voeg dan de factuur toe aan de doos en verpak het product indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking.

Je kunt ook een retour formulier downloaden. Vul dit in, scan het en stuur het naar klantenservice@ergowerken.nl. Heb je geen scanner? Gebruik dan 1 van de vele gratis scan apps voor je telefoon, zoals Camscanner. Klik hier voor het formulier.

Wij komen zo spoedig mogelijk bij je terug om de retour af te handelen. 

Afhandeling retour

Een product dat retour is gekomen wordt altijd nog dezelfde dag gecontroleerd. In de meeste gevallen sturen we (optie 1) je dezelfde dag dus nog een alternatief product of (optie 2) crediteren we je aankoop. Wettelijk gezien dienen we je aankoopbedrag binnen 14 dagen te crediteren. Doorgaans gebeurt dit binnen 24 uur na het afhandelen van een retour.
 

Ook bij gebruiksschade heb je nog recht op vergoeding

Het is normaal dat als je een product 30 dagen probeert, er wat lichte gebruikerssporen aanwezig zijn. Vingerafdrukken of vuil zijn niet te voorkomen. Daar doen we dan ook niet moeilijk over! Bij duideijke gebruiksschade moeten we echter kosten doorberekenen. We hanteren de volgende vergoedingen:

Compleet en onbeschadigd product: 100% vergoeding
Gebruiksschade: 50% vergoeding 

Als je niet zeker bent binnen welke vergoeding je retour valt, neem dan even contact op met ons op. We helpen je graag en kunnen op afstand vaak al een antwoord geven.

Uitzonderingen gratis retourrecht

99% van de aangemelde retouren vanuit Nederland en België kunnen we gratis terugnemen. er zijn echter 2 uitzonderingen. Dit heeft te maken met de afmetingen en het gewicht van de pakketten.

  1. Retouren binnen Nederland met afmetingen boven de 175x78x58 cm of een gewicht zwaarder dan 31,5 kg zijn voor eigen rekening
  2. Retouren vanuit België met afmetingen boven de 60x40x40 cm of een gewicht zwaarder dan 20 kg zijn voor eigen rekening
  3.  
Weet je niet zeker of jouw pakket binnen de voorwaarden voor gratis retourneren valt? Neem dan even contact met ons op.

2. Garantie - retourneren bij defect

Retour bij defect binnen garantietermijn 

Als een product binnen de garantietermijn kapot gaat heb je recht op vervanging dan wel reparatie. Het kapotte product dient eerst retour te komen. Dit gaat als volgt in zijn werk:

1. Je meldt je defect via klantenservice@ergowerken.nl met een beschrijving en het ordernummer (deze is te vinden in de bevestiging van je bestelling)
2. Je ontvangt van ons een retour label waarmee je het defecte product gratis retour stuurt
3. Wij testen bij ontvangst het product. Daar kunnen we de volgende conclusies uit trekken:

  • Het product is defect en moet vervangen worden
  • Het product is defect en moet gerepareerd worden
  • Het product is niet defect
Wij behandelen een product binnen een dag na ontvangst. Je krijgt dan ook binnen een dag nadat we het product ontvangen hebben een reactie van ons.
4. Bij een defect wordt het product vervangen of gerepareerd en zo spoedig mogelijk terug naar jou gestuurd. We houden je op de hoogte van de leverdatum en proberen de tijd dat je zonder product zit zo klein mogelijk te houden (gemiddeld zo'n 2-3 werkdagen bij vervanging, 1 week bij reparatie)

LET OP: Als een product niet defect blijkt te zijn sturen we het naar je terug en moeten we €15,- in rekening brengen voor het maken van onnodige kosten. Zorg er dus voor dat je zeker bent van het defect voor je het retour stuurt. Electronische producten zoals muizen en toetsenborden komen nog wel eens terug zonder defect. Hierbij zijn bijvoorbeeld de batterijen verkeerd geplaatst of zijn de batterijen leeg. Ook hebben de meeste draadloze producten een aan/uit knop, die soms vergeten wordt. 
 

Alles rondom jouw bestelling

Veilig betalenVeilig betalen
Gratis verzendenGratis verzenden
14 dagen proberen30 dagen proberen
Gratis retournerenGratis retourneren - je bent op deze pagina

Bij vragen, opmerkingen of onduidelijkheden kun je natuurlijk ook altijd even contact met ons opnemen.

Contactpagina